Firma w Internecie

Wiesz, że twoja konkurencja każdego dnia pozyskuje nowych Klientów za pośrednictwem Internetu? Z pewnością tak i to doskonale. Internet od dawna jest miejscem na którym koncentruje się biznes. Jest także coraz więcej firm, które w swojej działalności wyłącznie bazuje na sprzedaży internetowej, to często jedyne miejsce pozyskiwania Klientów. Też byś tak chciał?

Zacznij od początku

W pierwszej kolejności załóż własną stronę internetową. Jak to zrobić znajdziesz opisane krok po kroku na najlepszym polskim blogu poruszającym tę tematykę, a ten blog to: Jak założyć stronę www, dlatego nie będziemy podawać konkretnych wskazówek z tym związanych ponieważ wszystko znajdziesz na tej stronie.

Skoncentrujmy się na dalszych krokach.

Masz stronę i co dalej?

Stajesz przed trudnym zadaniem związanym z jej promocją. Niestety sam fakt posiadania strony internetowej nie uczyni Cie bogatym człowiekiem. Będziesz musiał jeszcze sporo zainwestować albo swój czas albo pieniądze, albo jedno i drugie.

Musisz pozyskać ruch, ruch który następnie musisz umiejętnie konwertować w Klientów. Musisz zadbać o widoczność i zasięg. Jak to zrobić? Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych. Załóż profil na Facebooku, załóż kanał na YouTube. Wykorzystaj LinkedIn a także inne media jak Twitter czy Google+. Udzielaj się na grupach, pisz regularnie posty i promuj je mądrze dobierając właściwie grupy docelowe, które są zainteresowane tym co masz do zaoferowania. Social Media to siła obok której nie powinieneś przejść obojętnie.

Kolejnym kanałem, który potrafi generować ruch, który konwertuje to reklama w Google, a konkretnie Google Ads. Utwórz konto reklamowe i zacznij publikować pierwsze reklamy. nie jest to do końca łatwe pomimo, że Google twierdzi inaczej i daje Ci narzędzia rzekomo ułatwiające Ci życie. W praktyce dobrze prowadzone kampanie Google Ads które nie przepalają budżetu wymagać będą od Ciebie znacznego zaangażowania w edukację. Jeśli jednak wytrwasz i opanujesz to narzędzie będziesz w stanie zdziałać naprawdę dużo.

Zainwestuj w content marketing. Publikuj regularnie treści na swojej stronie i staraj się publikować treści na zewnętrznych serwisach pozyskując dodatkowo linki do swojej witryny. To bardzo ważny element związany z pozyskaniem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania np. Google, Bing i innych wyszukiwarek. Może prowadzenie bloga wydaje Ci się na tym etapie zbędna inwestycją, ale żeby blog zaczął przynosić Ci profity potrzeba czasu. Co to oznacza? A no to, że jeśli nie zaczniesz od razu wszystko potrwa znacznie dłużej.