Przyjazne adresy URL na stronie intermetowej

Reklama internetowa
Dla niektórych wciąż adres URL to tylko adres strony. Jednak coraz więcej firm zwraca uwagę na to jak ważny jest adres witryny. Adres URL powinien być przyjazny dla użytkowników oraz dla wyszukiwarek internetowych.

Prosty adres

Im bardziej prosty adres tym lepiej. Najlepiej używać prostych, logicznych nazw. Tak zbudowany adres będzie atrakcyjny dla użytkowników, łatwy do zapamiętania i w dodatku lepiej postrzegany przez roboty, które indeksują strony internetowe. Dlatego też właściwie zbudowane adresy URL mają wpływ na pozycjonowanie strony www w wyszukiwarce. Długi, niezrozumiały adres, zbudowany z ciągu liter i cyfr nie będzie też wyglądał atrakcyjnie, gdy linkiem do naszej strony postanowią się dzielić użytkownicy internetu. Możliwe jest też, że nieatrakcyjnie wyglądający link może zostać przez użytkowników skrócony za pomocą odpowiednich narzędzi do skracania linków. W ten sposób nikt nie będzie kojarzył linku z nazwą naszej strony.

Wizerunek firmy

Często bywa tak, że adres strony www, który wygląda atrakcyjnie staje się jednym z ważniejszych elementów wizualnych firmy. I niejednokrotnie staje się ważniejszy od samej nazwy czy logo firmy. Równie dobrze wygląda ta strona wraz ze ścieżką URL, która wskazuje na to, co pod danym linkiem można znaleźć. Dlatego też słowa użyte w adresie powinny być oddzielone znakami i najlepiej sprawdzają się w tej roli myślniki.

Korzyści ze stosowania przyjaznych adresów URL

Dobrze skonstruowane adresy URL informują użytkowników i roboty Google o strukturze strony, pozwalają na łatwe zapamiętywanie, ładnie wyglądają po podlinkowaniu np. w postach w mediach społecznościowych, zwiększają rozpoznawalność marki w sieci, zawierają słowa kluczowe ułatwiające pozycjonowanie strony internetowej i do tego ułatwiają indeksowanie witryny.
Dbałość o czytelność linków na stronie internetowej to dobry krok w stronę widoczności strony w wyszukiwarce internetowej, a także ukłon w stronę użytkowników. Tworząc przyjazne adresy URL trzeba pamiętać o niestosowaniu polskich znaków oraz wielkich liter, usuwaniu zbędnych parametrów, a także o tworzenie jak najkrótszych linków.